تبلیغات اینستاگرام یا تلگرام

سوالی که زیاد مطرح می شود اینکه در اینستاگرام تبلیغ کنیم یا تلگرام ؟ جواب این سوال هم ساده است هم پیچیده. به عنوان مشاور تبلیغاتی مداوم یاد آوری میکنیم که بهترین نوع تبلیغ حجوم به افکار عمومی از زمین و آسمان و دریاست. اما مداوم با مشتری هایی سر و کار داریم که با محدودیت بودجه روبرو هستند. اینگونه مشتریان انتظار بیشتری بازده را در تبلیغاتشان دارند. معمولا ما به همه میگوییم با یکی دو مرتبه تیلیغات در پز بازده ترین کانال ها و یا صفحات کشور هم نه تنها نتیجه مطلوب نمیگیرید که چه بسا سر خورده می شود.

انتخاب درست محل تبلیغات چگونه است؟

ابتدا به ساکن به شما پیشنهاد میکنیم بازار هدف خود را مشخص بفرمایید. این در تصمیم گیری درست به شما کمک میکند. تعیین بازار هدف نیازمند دانش اولیه بازاریابی است. تفکیک بازار هدف باید منطقی صورت پذیرد و بدانیم مشتری واقعی کیست؟ کجاست؟ در چه وضعیتی قرار دارد؟ به چه چیز هایی علاقه دارد؟

جنسیت کاربران هدف، بازه سنی آنها، محل جغرافیایی زندگی آنها، سطح درآمدی آنها، ساعات کار و استراحت، نحوه اتصال به اینترنت و … اینها مشخص میکند ما میخواهیم به سراغ چه کسانی برویم.

برای مثال اگر قصد تبلیغ فروش اینترنت ADSL را داشته باشیم باید بدانیم قالبا اینترنت را در منازل آقایان سفارش میدهند میشود آنها را به سه دسته ۱۶ تا ۲۱ سال ۲۲ الی ۲۸ سال و ۲۸ الی ۳۵ سال تقسیم کرد. بازار هدف فروش ما می تواند تهران یا شهرستان باشد. یا محله هایی خاص از تهران.

تبلیغات هدفمند جغرافیایی ؟

اگر بازار هدف شما منطقه یا شهر خاصی است بی برو برگرد اینستاگرام را انتخاب کنید زیرا در اینستاگرام میتوان بر اساس تگ های جغرافیایی به کاربران آن مناطق دسترسی داشت. البته گاه گاه کانال های محلی و اختصاصی در تلگرام پیدا می شوند اما معمولا خیلی خلوت تر از اینستاگرام است.

میخواهید جنسیت خاصی را هدف گذاری کنید؟

میخواهید خانم ها را هدف قرار دهید؟ باز هم زور اینستاگرام می چربد و اینستاگرام جنسیت را مشخص میکند اما در تلگرام هم کانال های مخصوص آقایان یا خانم ها زیاد دیده می شود. البته ما همیشه پیشنهاد میکنیم خانم ها را در اینستاگرام پیدا کنید.

میخواهید سریع با مشتری ارتباط رو در رو بر قرار کنید؟

اینجاست که زور تلگرام میچربد شما با یک پیام رسان طرف هستید با یک کلیک مشتری میتواند به شما پیام دهد یا سوال خود را بپرسد. در این بین استفاده از روبات تلگرام را فراموش نکنید. میتواند کمک زیادی به پرسش های متداول کاربران داشته باشد.

میخواهید بازه سنی خاصی را هدف قرار دهید؟

اینجا کمی پیچیده می شود. معمولا جوان ها بیشتر سراغ اینستاگرام می روند و مسن تر ها در کانال های خبری تلگرام چرخ میزنند. بازه سنی مشتریان شما می تواند کمک کند دقیق تر تصمیم بگیرید.

ثروتمند ها را هدف بگیرید؟

خواهشمند است سراغ پیج بچه پولدار های تهران و ایران نروید… این صفحات قالبا از کسانی که دوست دارند پولدار شوند پر می شود نه پولدارها. پولدار ها عادت های خاص خود را دارند. مانند علاقه به حیات وحش، باشگاه های بدنسازی و استخر های خاص، سفر و طبیعت گردی و …

 

اینستاگرا یا تلگرام ؟

به هر حال نمیتوان نسخه جامعی داد اما بهتر است خودتان مشتریهای بالقوه تان و عادت هایشان را بشناسید. اینگونه میتوانید تصمیم درستی بگیرید. اینستاگرام فضای مناسبی برای به اشتراک گذاری ویدیو و انیمیشن است. اما تلگرام سرزمین تصاویر و فایل های Gif است. محتوای مناسب را در اختیار مشتریتان قرار دهید و با تبلیغ تاثیر گذار موفقیت بیشتری داشته باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *